تسمه نقاله لاستیکی

تسمه نقاله پی وی سی P.V.C
تسمه نقاله پی وی سی P.V.C
مارس 24, 2020
نوار نقاله لاستیکی
نوار نقاله لاستیکی
مارس 25, 2020
نمایش همه

تسمه نقاله لاستیکی

تسمه نقاله لاستیکی

تسمه نقاله لاستیکی

تسمه نقاله لاستیکی

تسمه نقاله لاستیکی مارال تولید کننده انواع تسمه نقاله در ضخامت ها با کاربردهای مختلف می باشد.

انواع نوار نقاله لاستیکی تولیدی مانند :

۱- تسمه نقاله لاستیکی صنایع سبک و سنگین ( عمومی )

۲- تسمه نقاله لاستیکی مقاوم در برابر سایش

غالبا در مکان هایی که اشیای برنده و تیز مانند آهک، شن و ماسه حمل می شوند مقاومت در برابر سایش و نیروی کششی تسمه نقاله از اهمیت بالایی برخوردار است. به منظور محافظت از تسمه نقاله، باید از نوار نقاله های لاستیکی ضدسایش (Anti-Abrasion coveyor belt) استفاده کرد.

۳- تسمه نقاله لاستیکی مقاوم در برابر حرارت

تسمه نقاله هایی که بیشتر در کارخانجات سیمان، بازیافت، صنعت فولاد، ریخته­ گری، صنایع شیمیایی و پتروشیمی استفاده می­ شوند و مخصوص حمل مواد داغ می­ باشند بیشتر در معرض آسیب قرار می گیرند. دمای بالا به راحتی می تواند به تسمه نقاله به خصوص منجیدهای تسمه آسیب جدی برساند؛ برای جلوگیری از این امر می بایست از تسمه نقاله های حرارتی (نوار نقاله ضد حرارت، Anti-heat rubber conveyor belt) استفاده کرد. تسمه نقاله لاستیکی حرارتی با دو گرید مختلف (D1 , D2) نسبت به حرارت محیط کار تولید می­ شود.

۴- تسمه نقاله لاستیکی مقاوم در برابر روغن

مواد حاوی روغن و گریس روزانه در حال انتقال و جا به جایی هستند. این مواد به لاستیک نفوذ کرده و موجب تورم و تغییر فیزیکی نوار نقاله می شوند، به همین دلیل می توانند تاثیرات بسیار مخربی روی عملکرد تسمه نقاله لاستیکی و طول عمر تسمه نقاله داشته باشند. در صنایعی که انتقال این مواد صورت می گیرد به منظور محافظت از نوار نقاله، باید از تسمه نقاله های ضد روغن (NBR rubber conveyor belt) استفاده کرد. همچنین باید توجه داشت از تسمه نقاله های لاستیکی با روکش معمولی در محیط های روغنی به هیچ وجه استفاده نشود زیرا روغن باعث تورم لاستیک و پارگی تسمه نقاله لاستیکی  می شود.

۵- تسمه نقاله لاستیکی مقاوم در برابر اسید

تسمه نقاله لاستیکی ضد اسید (EPDM rubber conveyor belt) بهترین گزینه برای محیط های اسیدی و ترکیبات آب فاضلاب و لجن میباشد، اما به دلیل گران بودن کائوچو EPDM معمولا ترجیح به استفاده از متریال هایی با قیمت پایینتر میباشد. در­حالی­که خصوصیات خاص کائوچو EPDM از قبیل جذب پایین آب، بهترین مقاومت در برابر ازن، اکسیژن، زنگ زدگی و همچنین مقاومت دمایی تسمه نقاله لاستیکی ۵۷- الی ۱۲۱+ درجه سانتیگراد باعث شده در مواقعی که حساسیت و مداومت کاری مهمتر از بهای تمام شده است، از تسمه نقاله با متریال ضد اسید(EPDM) استفاده گردد.

مزایای تسمه نقاله لاستیکی

تسمه نقاله لاستیکی مقاوم در برابر اسید، لجن، آب و شیرابه فاضلاب

تسمه نقاله لاستیکی مقاوم در برابر شرایط جوی، ازن، اکسیژن و زنگ زدگی

جذب رطوبت پایین و طیف حرارتی بالا