نوار نقاله لاستیکی

تسمه نقاله لاستیکی
تسمه نقاله لاستیکی
مارس 24, 2020
نوار نقاله صنعت سیمان
نوار نقاله صنعت سیمان
مارس 25, 2020
نمایش همه

نوار نقاله لاستیکی

نوار نقاله لاستیکی

نوار نقاله لاستیکی

نوار نقاله لاستیکی

نوار نقاله لاستیکی از ترکیب لایه های لاستیک، نخ بافته شده مقاوم به کشش تولید می شوند . لاستیک استفاده شده در تسمه نوار نقاله های لاستیکی از ترکیبات شیمیایی و مشتقات نفتی بوده و به همین دلیل از این طیف نوار نقاله لاستیکی نمی توان در صنایع بهداشتی و غذایی استفاده کرد ولی در عوض مقاومت بسیار بالای لاستیک استفاده شده در این تسمه نقاله ها ، آنها را برای صنایع سنگین همانند کارخانجات و معادن سنگ ، سیمان ، ذغال سنگ، آجر، خطوط پرداخت و تولید قطعات فلزی و … نوار نقاله لاستیکی پرکاربرد کرده است.

ضخامت نوار نقاله لاستیکی

تسمه نقاله های لاستیکی همانند تمامی انواع تسمه های نقاله دارای ضخامت های مختلفی است که با بالا رفتن ضخامت نوار نقاله لاستیکی تعداد لایه های نخ و لاستیک این تسمه ها بیشتر شده و طبیعتاً آنها را در برابر سایش و کشش مقاوم تر می کند.

مقاومت نوار نقاله لاستیکی

سطح لاستیکی نوار نقاله های لاستیکی این تسمه ها را در برابر حرارت غیر مستقیم (دمای محیط، اجسام داغ و …) نیز مقاوم کرده است. تحمل حرارتی تسمه نوار نقاله لاستیکی بستگی به شرایط مختلف محیطی و همچنین گرید(Grade) مواد اولیه لاستیک استفاده شده در این تسمه ها دارد ولی به طور متوسط این نوار نقاله ها تا 120 درجه سانتی گراد تحمل حرارت غیر مستقیم را دارند .

متراژ نوار نقاله لاستیکی

تسمه های نقاله لاستیکی نیز همانند انواع دیگر تسمه های نقاله به صورت رول در عرض های مختلفی تولید می شوند که طول رول این نوار نقاله لاستیکی بسته به ضخامت تسمه ممکن است 100 متر یا بیشتر باشد.